Antanas Mončys | Keimarinės formos | 2011 X-XI

 

ANTANAS MONČYS

 

1921 birželio 8 - gimė Mončių kaime Kretingos apskrityje.

1941 - baigė Kretingos pranciškonų gimnaziją.

1941-1943 - studijavo architektūrą Vytauto Didžiojo universitete Kaune.

1944 - pasitraukė į Vakarus.

1947-1949 - studijavo Freiburgo Taikomosios dailės mokykloje (Ecole des Arts et Metiers).

1950-1951 - gavo Prancūzijos valstybės stipendiją. Studijavo Paryžiuje Didžiosios Lūšnos akademijoje, Osipo Zadkine studijoje (Academie de la grande Chaumiere).

1952 - pradėjo dalyvauti parodose. Sukūrė 16 skulptūrų-stacijų St.Marcel bažnyčiai Laon'e.

1955-1957 - kartu su Marc Chagall, broliais Jan ir Loel Martel restauravo Metz'o katedros chimeras.

1960-1992- personalinės (apie 30) ir grupinės parodos Vokietijoje, Australijoje, Monake, Anglijoje, Belgijoje, JAV, Prancūzijoje, Italijoje. Dėstė dailę vasaros akademijose Vokietijoje ir Prancūzijoje.

1982 - Tarptautinės fotografijos meno federacijos (FIAP) žiuri narys.

1988 - dalyvavo užsienio lietuvių dailės parodoje Vilniuje ir Kaune.

1989 - aplankė Lietuvą, dalyvavo Pasaulio žemaičių dailės parodoje.

1991 - A.Mončio kūrinių fotografijų paroda Vilniaus dailės muziejuje.

1992 - dovanojo kūrinius Palangai. Jų parodos surengtos Vilniaus ŠMC ir Kauno paveikslų galerijoje.

1993 liepos 10 - mirė Paryžiuje. Palaikai ilsisi Grūšlaukės kapinaitėse šalia tėvų.

1999 liepos 10 - atidarytas A.Mončio namai-muziejus Palangoje.

 

Parengta pagal A. Mončio namų-muziejaus informaciją.

 

 

2011 M. SPALIO 6 – LAPKRIČIO 5 D. VILNIUJE, GALERIJOJE „KUNSTKAMERA“ (LIGONINĖS G. 4, VILNIUS) VEIKS PRANCŪZIJOJE KŪRUSIO SKULPTORIAUS, DAILININKO ANTANO MONČIO (1921–1993) PIEŠINIŲ PARODA „KEIMARINĖS FORMOS“.

  

Antanas Mončys – vienas įdomiausių, novatoriškiausių lietuvių skulptorių. Gyvenimo nublokštas Prancūzijon, ten nuėjo intensyvų kūrybinį kelią, reiškėsi įvairiose vaizduojamosios ir monumentaliosios dailės srityse. Vis dėlto, visų pirma jis buvo skulptorius, Ossipo Zadkine’o mokinys, savitai reflektavęs Henry Moore’o, Hanso Arpo, Constantino Brancusi, Jacques Lipchitzo menines idėjas, nepamiršęs ir lietuviškos liaudies skulptūros rūstaus monumentalumo, bei sukūręs savitą, išsyk atpažįstamą stilistiką.

Antanas Mončys sukūrė ir nemažai piešinių, apie kuriuos jis taip sakė: “Kūryba vyko tuose piešiniuose, kurią vėliau išpildžiau akmenyje. Kaip aš juos dariau prieš 15 metų, tą įtampą ir užsidegimą aš dar gerai prisimenu“. Šiuose piešiniuose, tarsi žaidžiančia ranka, Mončys vedžiojo abstrakčias, aptakias, monumentalias, gamtiškas, organiškas formas, kurios vėliau įgaudavo trimatę dimensiją skulptūroje. Taip pat mėgo žaisti įvairiomis popieriaus faktūromis, nelygiais paviršiais, juos komponuoti piešiniuose – koliažuose.

Parodoje galerijoje „Kunstkamera“ eksponuojami 33 Antano Mončio įvairaus laikotarpio piešiniai bei 12 mažųjų skulptūrų, atliktų įvairose medžiagose. Kamerinė paroda leidžia retrospektyviai ir reprezentatyviai apžvelgti pagrindines Mončio kūrybos temas.

 

Paroda veiks 2011 m. spalio 6 – lapkričio 5 d.

Galerijos darbo laikas: II–V: 11–19 val., VI: 12–16 val.

 

Daugiau informacijos tel. +370 615 29023 / [email protected] / www.kunstkamera.lt