Indrė Ercmonaitė | Fantomas | 2022 m. balandžio 6-30

Indrė Ercmonaitė priklauso tai kartai, kuri gimė sovietinės perestroikos laikais, o augo, brendo ir formavosi ankstyvos Nepriklausomybės laikais. Prisiminkime, kokie jie buvo: truputį kaip laukiniai Vakarai, arba kaip laukinis kapitalizmas. Tik vėliau visuomenės gyvenimas stojo į vėžes ir susistygavo, bet 90-jie buvo ištisinė sumaištis. Visa 90-ųjų karta kaip kempinė susiurbė visą tą sumaištingą tikrovę. Prisiminkim kad ir muziką: pradėjo transliuoti MTV, visi buvo prilipę prie ekranų su Spice Girls ir Eminemu, o čia, Lietuvos miestelių scenose karaliavo Džordana Butkutė. Turėjai būti labai nuovokus, kad atsirinktum kokybiškesnį turinį. Galvose pynėsi viskas.

Panašiai ir Indrės tapyboje. Jėzaus atvaizdai persipina su ateivių: o ką? Ir viena, ir kita – metafizinė tikrovė, kažkur anapus. Gailestingojo Jėzaus vizija, regėta Faustinos Kovalskos, spinduliai, išeinantys iš jo širdies, kažkuo primena lazerius, o pats Jėzus tampa pop figūra kosminėje diskotekoje ar Žvaigždžių karuose. Ateiviai ir fantomai su dujokaukėm atrodo kaip iš post-apokaliptinių kompiuterinių žaidimų. Kanojininkai atrodo ne kaip kasmetiniai taikūs turistai, plaukiantys įprastą maršrutą Merkiu ar Ūla, bet kaip nustebę ateiviai-praeiviai, pro žiūronus tyrinėjantys Žemės peizažą, užlietą dažų potvynių bei apšviestą kosminių lazerių. Leonardo da Vinči žmogus, Jėzus, Fantomas, Kanojininkai – visa tai liudija naują rasę, kurie pusiau virtualūs, pusiau žmogiški, pusiau supermeniški. Jie skaito ne raides, bet keistus runų ženklus, ir tai yra naujoji kalba, nors dar geriau jie susikalba telepatiškai. Žemė tampa tik stotelė kosminėje odisėjoje be ribų, o joje keliaujama minties  ir naujų energijos šaltinių dėka.

Pati Indrė – tos rasės atstovė. Paklausta, kokį gyvūną ji norėtų auginti, atsako: „Būtų smagu turėti mažą nykštuką, kuris tilptų delne. Bet tokį protingą, savarankišką.“

Tapybinės kalbos prasme – Indrė ją kuria labai savitą, visiškai atitoldama nuo „žmonių eros“ tapybos, ypač lietuviškos arsininkiškos. Jos spalvos – ryškios, neoninės; ji atnašauja Ponui Dažui ir prisiekia ištikimybę Tapybai.

dr. Simona Skaisgirytė–Makselienė, menotyrininkė

Indrė Ercmonaitė gimė ir gyvena Vilniuje nuo 1985 m. spalio 1 d.
Studijuoti tapybą pradėjo 2004 m. spalio 1 d.
2004 – 2008 m. tapybos bakalauras Vilniaus dailės akademijoje.
Prie diplomo gavo padėkos raštą už socialinę ir pilietinę poziciją bei gerą techninį atlikimą.
2008 – 2010 tapybos magistras Vilniaus dailės akademijoje.
Teorinis darbas: Žiūrovo ir kūrėjo kompetencijų koreliacija
 
Stipendijos, rezidencijos, prizai:
2006 KUNO course, akademija be sienų, studentų mainų programa. Vadovė Kerstin Abraham, Oslo Academy of Arts KHIO
2007 Erasmus Ispanijoje, Cuenca, Universidad-de-Castilla-La-Mancha, bellas artes, tapyba.
2014, 2017, 2020 Individuali valstybės stipedija menininkams, kultūros taryba.
2016 XVI-osios Vilniaus tapybos trienalės laureatė
2017 mėnesio rezidencija Nidos meno kolonijoje.
Nuo 2014 Lietuvos dailininkų sąjungos narė, tapybos sekcija.
Nuo 2014 kuruoja miniatiūrinę nešiojamą galeriją "Neverk".
 
Personalinės parodos:
2009 ATASKAITA, mobilios galerijos projektas G3K
2010 ŽAIDIMAS-SPEKTRAS-PERSPEKTYVA-SPEKTRYBA, Vilniaus Planetariume
2012 Ketvirtadienio peržiūra, savaitinis galerijos Vartai projektas
2014 JIE, Pamėnkalnio galerijoje
2016 TAPYBA, piano.lt salė
2016 KREMATORIUMAS, Meno krosnys. Kre(m)atoriumas, VDA
2017 AMEN. Paveikslas irgi žmogus. DSG galerija, Vokiečių g. 2
2017 ANT RAUDONO KILIMO, Vaidilos teatras, Jakšto g. 9
2017 RAUDONASIS MĖNULIS, XX galerija, Laisvės a., Panevėžys
2018 JAR IS DEEP : DEPRESIJA, galerija Kairė-dešinė ir salė PLIUS
2019 PERDONAMI, galerija Pramantha Arte, Conflenti, Italia
 
Nuo 2007 dalyvavo per 40 grupinių parodų Lietuvoje, Lenkijoje, Latvijoje, Baltarusijoje, Estijoje, Italijoje.